28 Mart 2011

PaleoBerkay, 10 yaşında!

PaleoBerkay Arkeoloji Sitesi, 2001 yılının Mart ayında bir gün (tam tarihi hatırlayamıyorum) arkeolojiyle ilgili birkaç makale ile yayınlanmaya başlamıştı. Aradan tam on yıl geçti. Siteye yeni bir sürü yazı ve resim eklendi. Ancak daha da önemlisi bu site ilk gününden itibaren bir amaca sahipti.

Bu, bilimsel bir çalışmanın mutlaka yayınlanması ilkesidir. Öyle ki bazı araştırmalar yapılıyor, fakat bunlardan kimsenin haberi olmuyordu. Meslek dışından kişilerle konuşmalarımda, çok zaman arkeologların kendi dünyalarına kapalı oluşlarından söz ediliyor, yapılan araştırmalardan elde edilen bilgilerin halka ulaştırılması gerektiği söyleniyordu. Öğrenciler ise, özellikle Türkçe kaynaklara ulaşmada güçlüklerle karşılaştıklarını söylüyorlardı. Bu yüzden PaleoBerkay'ın birinci hedefi, herkese, ücretsiz bir şekilde arkeolojiyle ilgili Türkçe bilgiler sağlamaktı. Elbete bir web sitesi kütüphanelerin ve kitapların yerini asla tutamaz. Yine de PaleoBerkay'ın amacı kendi çapında, bildiklerini paylaşmak...

2 yorum:

Ayla Özel dedi ki...

Berkaycım; araştırmalarını,arkeoloji çalışmalarına katkılarını uzun bir süredir takip ediyorum. Sadece arkeoloji kapsamında değil farklı konulardaki araştırmalarımda da sitenden faydalanabiliyorum. Teşekkür ediyor, bu yöndeki çabalarının devamını diliyorum..

Unknown dedi ki...

Adaş

İnternet ortamında en aktif arkeoloji sayfalarından birini yarattığın için seni tebrik (10 yıl boyunca tekrar tekrar yaptığım gibi) ediyorum. Nice 10'lu yıllara...