14 Ocak 2008

Tarihi Eser Kaçakçılığı ve Türkiye

"Tarihi Eser Kaçakçılığı ve Türkiye" başlıklı konuşma, "Ben Kendim Değilim" adlı belgesel film gösteriminden sonra gerçekleştirilecek.

Konuşmacı: Prof. Dr. İnci Delemen

Tarih: 17 Ocak 2008 Perşembe
Film gösterimleri saat 18:00 ve 19:00'da başlayacak.

Yer: Osmanlı Bankası Müzesi Bankalar (Voyvoda) Caddesi No:11 Karaköy, İstanbul

Sınırlı yer olması nedeniyle rezervasyon yaptırılması gerekiyor:
(212) 334 22 70


Osmanlı Bankası Müzesi Sineması'nda "Arkeoloji / Tarihsel Miras" teması altında, yönetmenliğini Anna Sanmartí ve Alba Mora'nın üstlendiği Ben Kendim Değilim adlı belgesel film gösterilecek. 17 Ocak Perşembe günü saat 18:00 ve 19:00'da yapılacak gösterimlerin ardından, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Klasik Arkeoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. İnci Delemen, "Tarihi Eser Kaçakçılığı ve Türkiye" konulu bir söyleşi gerçekleştirecek.


Prof. Dr. İnci Delemen

1981'de İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Klasik Arkeoloji Anabilim Dalı'ndan mezun oldu. 1993'te aynı üniversitede doktorasını tamamladı ve 2006'da profesör unvanı aldı. Pisidia, Lykia ve Güneydoğu Thrakia'da araştırmalar yaptı. Türk Eskiçağ Bilimleri Enstitüsü Üyesi ve Genel Sekreteri olan Delemen, ayrıca ARIT (American Research Institute in Turkey) ve Societas Anatolica üyesidir. Kitap ve makalelerinden bazıları: "Anatolian Rider Gods" (2000), "Tekirdağ Naip Tümülüsü" (2004), "A Grave Stele From Barbaros on the Propontis" (Epigraphica Anatolica, 2004), "An Unplundered Chamber Tomb on Ganos Mountain in Southeastern Thrace" (American Journal of Archaeology, 2006) "Afyon Emirdağ'dan bir Tykhe Heykelciği" (Vita, 2007) olarak sayılabilir.

Film: Ben Kendim Değilim
Kamerun ve Avrupa'da çekilen "Ben Kendim Değilim", uluslararası Afrika tarihi eserleri piyasasındaki karmaşık insan ilişkilerini inceliyor. Üç sanat eserinin yerel, ulusal ve uluslararası piyasalardaki dolaşımını sahneleyen film, Afrika'da, sömürgeleştirme döneminden başlayıp bugünkü küresel kapitalizm anlayışına kadar devam eden kültürel miras kaybını ve kıtanın yağmalanmasını konu alıyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

güzel ama anlamadım ben 12 yaşaındayım duzgun yazın lütfen:D